

© Joana Rodrigues \ Masha Pyatkova, na sua criação B…issues, apresentada na
Mostra de Jovens Criadores 2019
INSTÁVEL
Centro Coreográfico
Fundada em 1999 por Ana Figueira, ao longo de cerca de 10 anos a Instável deu-se a conhecer através dos projetos de Companhia: em cada ano, um coreógrafo conceituado seleciona bailarinos em audição e cria uma nova peça em residência, para depois estrear e circular tanto quanto possível. Com a mudança para o Teatro do Campo Alegre, em 2011, a Instável amplia e consolida o seu trabalho, dando início ao seu caráter de Centro Coreográfico.

Sagração de quem Era / Margarida Constantino
“Nova refutação do tempo” é uma criação multidisciplinar, onde a fotografia e a dança habitam o mesmo espaço. Onde a imagem não existe sem movimento e movimento não existe sem imagem. Criamos uma performance feita de fragmentos, onde reinventamos um corpo, mas também o espaço em que esse mesmo corpo se transforma.

Palcos Instáveis is a project to encourage emerging creation in contemporary dance. The selected proposals benefit from a creative grant, residence space, artistic support, and presentation at the Teatro Campo Alegre.

nome de solteira / Gisela Ferreira
Amidst spectres of so-called 'hereditary burnout', nome de solteira dissects the everyday in a reflection on unpaid labour and the assumed role of women.

TAKE / New Creation by São Castro and António M Cabrita for Companhia Instável
When we think of sound, the first image is that of invisible waves traveling through the air, captured by our ears and interpreted by our brains. But beyond its auditory dimension, sound has weight, movement and strength. Sound has a story in itself and the body incessantly searches for a story.

Rubble King / Duarte Valadares
Rubble King introduces a short attention span, an investigative creature of the archetype. An entity in a sandbox, a place of unlimited information, an excessively productive circuit looking for archetypes to feed on. Various states through shifting attention and dodging the conclusion, a rational ridicule.

Barro, Terra Molhada Onde a Bota Escorrega / Mafalda Deville
Memories and dreams resonate in the box of time, where the past and the future do not always succeed each other in that order. By water, by fire, by hands. The body, mutable matter, from the languid seduction to the catastrophe of the shard. Everything in black and red. As in roulette, bodies come into play.

Prima Rosa / Eríc Amorim dos Santos
In A SENSE OF the audience is invited to co-create a space, where collective power and dreaming are used as modes of protest.

FINAL GIRL / Rina Marques e Rui Paixão
In A SENSE OF the audience is invited to co-create a space, where collective power and dreaming are used as modes of protest.

It’s a Long Yesterday / Carminda Soares and Maria R. Soares
One or two bodies, six at most. It's a long yesterday is an exercise in desire, fracture and multiplication.

Krakatoa, emerges as the political need to scenically address a social occupation: breaking the public silence around suicide.